Дошкільний навчальний заклад №33 “Калинка” працює за напрямом: “Оздоровчо - профілактична робота з дітьми дошкільного віку”

/Files/images/rzn_foto/fzkulturna_zala/IMG_5383.jpg

“Міні-ходулі: дитяча забава чи шлях до здоров’я.”

Фізичні вправи можуть замінити безліч ліків, а жодні ліки в світі не можуть замінити фізичні вправи .
Анджело Моссо.

Рідко хто з сучасних дітлахів, на жаль, може похвалитися тим, що не хворіє. Велика кількість малюків страждає на підвищену втомлюваність, погіршене самопочуття. Нерідко причина цих негараздів - у поставі дитини. Це не дивно, адже правильна постава - запорука здоров'я.

Як відомо, порушення постави тісно пов’язані з плоскостопістю. Стопа — це фундамент, опора людського тіла, і будь-яке порушення розвитку стопи може вплинути на формування постави дитини. У дошкільному віці стопа інтенсивно розвивається, її формування ще не завершено, тому несприятливі зовнішні впливи можуть призвести до появи тих чи тих функціональних відхилень.

Особливе місце в фізкультурно-оздоровчій роботі нашого дошкільного закладу №33 "Калинка" посідає профілактика та коригування плоскостопості, зміцнення хребта, м’язів спини, ніг, рук, формування правильної постави, що є найважливішим моментом у вихованні здорової дитини. Адже від постави залежить і загальний стан організму, і функціонування внутрішніх органів, і правильний розвиток грудної клітки.

Одним із методів оздоровчо–профілактичної роботи дошкільного навчального закладу №33 "Калинка" є використання нетрадиційного фізкультурного обладнання під час різноманітних видів фізкультурної роботи.

Під час організації роботи ми звертаємо увагу не лише на кількісні показники, а на особисту зацікавленість вихованців – на відповідність фізичних вправ, індивідуальним можливостям дітей, на їхню спроможність виконати те чи інше завдання. Завдяки підвищенню інтересу дітей до фізичної культури, стимулювання різноманітної рухової активності в нашому дошкільному закладі успішно використовується нетрадиційне фізкультурне обладнання, яке заохочує малят випробовувати свої сили, зміцнює впевненість у собі, викликає позитивні емоції.

/Files/images/rzn_foto/fzkulturna_zala/IMG_5407.jpg

Міцність, легкість, безпечність, привабливі форми, гігієнічність - обов’язкова вимога до нетрадиційного фізкультурного обладнання.
Незвичайний погляд дітей на звичні речі збуджують дитячу уяву, допитливість, кмітливість, стимулюють веселий настрій, створюють психологічний комфорт.

Навчаючи дітей ходьбі на міні-ходулях педагогічний колектив дошкільного навчального закладу №33 "Калинка" здійснює профілактику та усунення порушень постави та плоскостопості. Процес цей довготривалий, який потребує від дитини свідомого ставлення та активної участі. А ходьба на міні-ходулях — не лише цікавий вид спорту, який подобається дітям, а й саме та рухова діяльність, яка ефективно попереджує будь-які кістково-м’язові захворювання і сприяє виправленню вже наявних відхилень.

Кістки й м’язи у дітей ще недостатньо міцні. А 10–15 хвилин ходьби на міні-ходулях є оптимальним навантаженням на всі групи м’язів, щоб тримати їх в тонусі та забезпечити хребту належну гнучкість.

Діти дошкільного навчального закладу №33 "Калинка" із задоволенням ходять на міні-ходулях під час самостійної рухової діяльності на прогулянках. Єдиною умовою при цьому є зручний одяг та легке спортивне взуття з м’якою підошвою. У залі та в теплу пору року діти ходять на міні-ходулях босоніж.

/Files/images/rzn_foto/fzkulturna_zala/IMG_5379.jpg

Ходьба на міні-ходулях — специфічний вид рухової діяльності, відмінний від таких знайомих дітям основних рухів, як ходьба та ходьба в рівновазі. Щоб дитина впевнено почувалася на міні-ходулях, у неї мають бути добре розвинене відчуття рівноваги та координація рухів тулуба, рук і ніг. Тож для підготовки дітей, до ходьби на міні-ходулях, першим кроком вихователь використовує підготовчі ігри та вправи , які спрямовані на:
  • зміцнення м’язової системи опорно-рухового апарату;
  • підготовку стоп — зміцнення дрібних м’язів та зв’язок;
  • навчання утримувати стопи при ходьбі у правильному положенні;
  • формування навички ходьби в рівновазі на відповідній висоті;
  • виховання свідомого ставлення до формування правильної постави.
Крім того підготовчі вправи педагоги систематично виконують з дітьми під час ранкової гімнастики. Дозування кожної вправи — диференційоване залежно від віку та рівня фізичної підготовки дітей. Виконуючи їх разом з дітьми, вихователь домагається достатньої амплітуди та якості їх виконання.

Наступним кроком є допомога вихователя дитині, зробити перші кроки на міні-ходулях, а далі, зазвичай, вона легко долає невеликі відстані. Дітям дуже подобається цей вид рухової діяльності, і вже наприкінці місяця більшість дітей середньої групи із задоволенням змагаються в спортивній ходьбі на міні-ходулях наввипередки та грають у спортивні ігри.

Засоби фізичного виховання :

Режим дня - повноцінний сон ; прогулянки; гармонійне чергування навантаження та відпочинку; чіткий інтервал між прийомами їжі.

Природні фактори:- сонце; повітря; вода.

Фізичні вправи: - шикування; перешикування; рухливі ігри; загально-розвивальні вправи; вправи спортивного характеру; масаж; прогулянка пішки.

Харчування: - дотримання чіткого інтервалу між харчуванням; кількісний і якісний розподіл їжі на окремі прийоми; дотримання умов прийому їжі, правил перевірки під час прийому їжі.

Гігієнічні вимоги: - гігієна одягу; відповідність одягу сезону; гігієна приміщення (достатність світла, чисте повітря, комфортна температура).

Одним з основних оздоровчих заходів є фізичне загартування. Окрім повітряних та сонячних ванн широко застосовується обливання ніг контрастною водою перед денним сном, ритмічна гімнастика, аеробіка, заняття на тренажерах. Перед денним сном діти проходять по „доріжці здоровя” - обливання ніг контрастною водою, ходіння по ребристий поверхні, по килимку з кісточками абрикосів, каштанів. Після сну вихователі також використовують загартування повітрям різної температури. Діти виконують гімнастику пробудження лежачі у ліжках, а потім переходять до виконання наступних вправ у груповій кімнаті, де температура після провітрювання нижча. Стимулюємо малят до ходіння босоніж на заняттях з фізкультури, під час ранкової гімнастики.


Точковий масаж.
Попередньо з дітьми проводяться навчання техніки точкового масажу. Він застосовується під час ранкової гімнастики, фізкультхвилинок, на заняттях.


Фітотерапія
. У ДНЗ „Калинка” функціонує фітобар, де лікування травами проводяться 1 раз на день протягом місяця. В осінньо – зимовий та весняний періоди, коли зростає загроза захворювань, курс продовжуємо на 3-4 місяці. Наші діти приймають фіточаї за 20 хв. до вживання їжі (перед сніданком), аби підвищити захисні функції організму, поліпшити роботу кишково-шлункового тракту. Також проходять курси інгаляції настоями ромашки, евкаліпту тощо. Постійно вживають у їжу часник, цибулю.


Ароматеропія
. Під час денного сну діти дихають повітрям, насичений запахом трав, які знаходяться у духмяних подушечках під голівками дітей. добираються трави, що впливають заспокійливо і не викликають алергічних реакцій.


Полоскання
горла – засіб, який використовується протягом багатьох років з метою профілактики захворювань. Складники полоскання постійно замінюється. Це може бути настої трав, розчин солі з йодом, розчин соди. Полоскання ротової порожнини кип’яченою водою діти проводять після кожного прийому їжі.


З метою проведення антистресової терапії у дитячому садку працює кімната психологічного розвантаження, де багато зелені, гарних іграшок, птахів. Тут проводяться аеротерапія під супроводом гарної заспокійливої музики. Вправи з психогімнастаки впроваджено у навчально-виховний процес.


Гімнастика
. Крім ранкової гімнастики пробудження у ДНЗ функціонує гурток спортивної гімнастики.


Дихальна
гімнастика. Використовується спеціальні вправи за методикою дихальної парадоксальної гімнастики, а також вправи, запозиченої з логопедичної методики. Проводяться така гімнастика на заняттях з фізкультури та під час фізкультхвилинок, а також на заняттях з театрально-ігрової діяльності.


У ДНЗ „Калинка” складено двотижневе збалансоване меню, яке погоджене з санепідемстанцією. щодня дошкільнята отримують полівітаміни, у осінньо – зимовий та весняний період – лимони, „Імунал”, ехінацею, елеутерокок.


Про результати проведення роботи свідчить стійка тенденція до зниження захворюваності дітей. Під час цьогорічної епідемії грипу понад 90 % дітей не хворіли, оскільки їхня імунна система зміцнила.

Кiлькiсть переглядiв: 733

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.